Fortbildungskurs am Bodensee, 3. Tag

 

A tegnapi kiránduláson eléggé kinyúltunk. Lenyűgözött a táj szépsége, a látvány, a meleg, és persze elszoktunk attól, hogy hegynek fel, hegynek le kelljen gyalogolni. Szerencsére azért kipihentük magunkat és újult erővel indultunk neki a 3-ik napunknak. A szállásunk igen közel van, szinte csak átsétálunk a szomszédba. A képzés helyszíne egyébként a vasútállomás épületében van, a második emeleten. Az egész szint a képző intézményé, ahol hét tanterem található, középen egy hatalmas közösségi tér kényelmes fotelokkal, asztalok székekkel, valamint egy terasz, ahol szintén elegendő hely és pad található, ahonnan kilátás nyílik a tóra.

A hét közepére már összeszokott a csoport és a kurzust vezető tanár, már mindenki tudja mindenkinek a nevét. Egy kurzuskönyv szerint haladunk, most éppen a nonverbális kommunikáció a téma. Nagyon változatos feladatokat kapunk. Mivel néhányan B2-es vizsgára készülnek, ennek része az is hogy jól, helyes intonációval tudjanak olvasni, beszélni, ezért ilyen feladat is van. Az iráni és a szomáliai fiúk a legfiatalabbak. Jól beszélnek, de olyan szinten hadarnak, hogy magyarul sem érteném őket. Olvasni ugyanebben a tempóban próbálnak, ezért előfordul, hogy egy szó helyett valami hasonlót mondanak. Az mondjuk vicces, amikor nyolc szóból hetet helyettesítenek valami mással. Természetesen senki nem nevet ki senkit, de amikor az egyik srác a Mimik helyett mikimiki-t mondott, kitört a nevetés a csoportban. Természetesen mindig veszünk valami új nyelvtani anyagot is, de azt kell mondjam, még ez sem unalmas.

A délutáni órára egy régi „Legyen Ön is Milliomos!” játékot néztünk meg. Természetesen a tanár leállította a videót mindig a kérdésnél, csak akkor mentünk tovább, ha mindenki pontosan értette a kérdést. Majd megvártuk a négy válaszlehetőséget és itt is megálltunk. Nekünk is végig kellett gondolni azokat, kizárni a rosszakat, érvelni stb. Azért a legnehezebb az volt, amikor észre kellett vennünk azt, hogy a felkínált válaszban szereplő szó nem is létezik.

Bár az időjárás előrejelzés szerint esős nap lett volna, délutánra kitisztult az ég, így az órák után nyakunkba vettük a várost és az eddig ismeretlen terület felfedezésére indultunk. Bármerre megyünk, gyönyörű régi házakat látunk, feliratokkal, képekkel, szép erkélyekel.

Folyt. köv.

Peta, Jutka

 






 

Auf dem gestrigen Ausflug haben wir uns ziemlich verausgabt. Die Schönheit der Landschaft, die Aussicht und die Wärme haben uns beeindruckt, und natürlich sind wir es nicht mehr gewohnt, bergauf und bergab zu laufen. Glücklicherweise haben wir uns gut erholt und sind mit neuer Kraft in den dritten Tag gestartet. Unsere Unterkunft ist ganz in der Nähe, wir müssen nur kurz zum Nachbarn rübergehen. Der Schulungsort befindet sich übrigens im Gebäude des Bahnhofs, im zweiten Stock. Die gesamte Etage gehört der Bildungseinrichtung, in der sich sieben Unterrichtsräume befinden, in der Mitte ein riesiger Gemeinschaftsraum mit bequemen Sesseln, Tischen und Stühlen sowie eine Terrasse, auf der ebenfalls genügend Platz und Bänke vorhanden sind und von der aus man einen Blick auf den See hat.

Mitte der Woche hat sich die Gruppe und der Kursleiter bereits gut eingespielt, jeder kennt nun den Namen des anderen. Wir arbeiten nach einem Kursbuch, gerade ist nonverbale Kommunikation das Thema. Wir bekommen sehr abwechslungsreiche Aufgaben. Da einige sich auf die B2-Prüfung vorbereiten, gehört dazu auch, dass sie gut und mit der richtigen Intonation lesen und sprechen können, deshalb gibt es auch solche Aufgaben. Die iranischen und somalischen Jungen sind die jüngsten. Sie sprechen gut, aber sie lallen so sehr, dass ich sie selbst auf Ungarisch nicht verstehen würde. Sie versuchen, im gleichen Tempo zu lesen, daher kommt es vor, dass sie statt eines Wortes etwas Ähnliches sagen. Es ist schon lustig, wenn sie sieben von acht Wörtern durch etwas anderes ersetzen. Natürlich lacht niemand über jemanden, aber als einer der Jungs statt „Mimik” „Mikimiki” sagte, brach die Gruppe in Gelächter aus. Natürlich nehmen wir immer auch neues Grammatikmaterial auf, aber ich muss sagen, dass selbst das nicht langweilig ist.

Am Nachmittag haben wir uns eine alte Folge von „Wer wird Millionär?“ angesehen. Natürlich hat der Lehrer das Video immer bei den Fragen angehalten, und wir sind erst weitergegangen, wenn alle die Frage genau verstanden hatten. Dann warteten wir auf die vier Antwortmöglichkeiten und hielten auch hier inne. Wir mussten sie durchdenken, die falschen ausschließen, argumentieren usw. Am schwierigsten war es, als wir feststellen mussten, dass das Wort in der angebotenen Antwort gar nicht existiert.

Obwohl laut Wettervorhersage ein regnerischer Tag erwartet wurde, klarte der Himmel am Nachmittag auf, sodass wir uns nach dem Unterricht auf den Weg machten, um die Stadt und die uns bisher unbekannte Gegend zu erkunden. Wohin wir auch gehen, sehen wir wunderschöne alte Häuser mit Inschriften, Bildern und schönen Balkonen.

Fortsetzung folgt.

Peta, Jutka

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tenerife Andi, Judit, Tünde és Dóri 1. nap

Tenerife Tündi, Judit, Dóri, Andi 2. nap

DL- A festői Madeira, 1. nap