Lisszabon és AI Baranyai Krisztina 2.
Utolsó nap: „Jövőtervek és pastel de natás búcsú”
Az utolsó nap hangulata vegyes volt: egyrészt mindenki lelkes volt a friss ötletektől, másrészt tudtuk, hogy hamarosan el kell köszönnünk a csapattól és Lisszabon napfényétől.
A délelőtt a jövőkutatás jegyében telt: milyen trendek várhatók az oktatási chatbotoknál, és hogyan lehet ezeket etikus, biztonságos módon beépíteni az iskolák életébe. A workshop során konkrét akciótervet dolgoztunk ki, hogyan illeszthetjük be a chatbotokat a saját intézményeinkbe – nálam például a „Matekmágus Bot” ötlete született meg, aki nemcsak egyenleteket old meg, hanem vicceket is mesél, hogy oldja a diákok szorongását.
A kurzuszárásnál átvettük a tanultakat: a chatbotok történetétől kezdve a technikai buktatókon és etikai kérdéseken át a gyakorlati megvalósításig mindent érintettünk. Majd jött a tanúsítványosztás, ahol mindenki mosolyogva vette át az oklevelét – és titokban remélte, hogy a tanúsítványhoz jár egy doboz pastel de nata is (spoiler: nem járt, de pótoltuk délután).
A búcsúestét a Tejo-parton sétálva töltöttem. A naplementében arra gondoltam: lehet, hogy a jövő oktatása digitálisabb lesz, de a legfontosabb része még mindig az emberi kapcsolódás – és egy jó portugál kávé mellé elfogyasztott pastel de nata.
Last Day – “Future Plans and a Sweet Pastel de Nata Farewell”
The mood on the final day was bittersweet: on one hand, everyone was buzzing with fresh ideas; on the other, we knew it was almost time to say goodbye to the group and to Lisbon’s golden sunshine.
The morning was dedicated to looking ahead: forecasting trends in educational chatbots and exploring how to integrate them into schools in an ethical and secure way. During the workshop, we created concrete action plans for bringing chatbots into our own institutions. In my case, the idea of a “Math Wizard Bot” was born – one that not only solves equations but also tells jokes to ease students’ anxiety.
At the course wrap-up, we reviewed everything we had learned: from the history of chatbots to their technical pitfalls, ethical considerations, and practical implementation. Then came the certification ceremony, where everyone accepted their certificates with a smile – secretly hoping they might come with a box of pastel de nata (spoiler: they didn’t, but we fixed that in the afternoon).
I spent my farewell evening walking along the banks of the Tagus. As the sun set, I thought: the future of education may be increasingly digital, but its most important part will always be human connection – and perhaps a warm pastel de nata enjoyed with a good Portuguese coffee.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése