Fortbildung am Bodensee, 4. Tag - Neue Lehrer + Hundertwasser
Der Vormittag startete mit einem witzigen Songtext über die „Freuden“ von Familienfesten – gesehen durch die Augen eines Teenagers. Danach drehte sich alles um das Thema Lügen: Gibt es eigentlich verzeihliche, vielleicht sogar notwendige Lügen? Und in welchen Situationen kann eine Lüge vielleicht sogar gerechtfertigt sein? Spannend war es vor allem, die ganz unterschiedlichen Sichtweisen von Menschen aus verschiedenen Kulturen, Altersgruppen und Geschlechtern zu hören.
Am Nachmittag stand dann – wie schon gewohnt – wieder spielerisches Sprachenlernen im Mittelpunkt.
Hihetetlen, milyen gyorsan repül az idő – már túl vagyunk a kurzus felén! Ma délelőtt és délután is új tanáraink voltak, ami persze azt is jelentette, hogy a német bemutatkozást mostanra tényleg tökélyre fejlesztettük.
A napot egy vicces dalszöveggel indítottuk, ami a családi összejövetelek „örömeit” mutatta be egy tinédzser szemszögéből. Ezután a hazugságok témája került terítékre: vajon léteznek megbocsátható, sőt talán szükséges hazugságok? Vannak-e olyan helyzetek, amikor egy füllentés teljesen jogos lehet? Nagyon izgalmas volt hallani, hogy mennyire másként látják ezt a kérdést a különböző kultúrából és korosztályból érkező résztvevők.
Délután aztán – ahogy már megszoktuk – ismét a játékos nyelvtanulásé volt a főszerep.
Am Nachmittag hat es geregnet – also genau der richtige Moment für ein Kulturprogramm, das ich mir auf keinen Fall entgehen lassen wollte. Ab ins brandneue Hundertwasser-Museum! Und was soll ich sagen: eine megacoole Sammlung, für mich ein echtes Highlight.
HUNDERTWASSER minden mennyiségben!!!
Délután esett az eső – tökéletes időzítés arra a kulturális programra, amit semmiképp nem akartam kihagyni. Irány a vadonatúj Hundertwasser Múzeum! És mit mondjak… szuper a gyűjtemény, számomra igazi csúcspont volt.
Végül egy kis bónusz kérdés a nap lezárásaként: vajon ez a kép inkább 18+, vagy inkább 18- ? Mehet-e a diákoknak szóló prezentációmba? 😄
Megjegyzések
Megjegyzés küldése